NDSS heeft info over onder andere de flashkaarten R4ds, R4i, M3i, M3 Real, DSTTi, Acekard 2i, CycloDS, Supercard, EZ-Flash, EDGE DS en Itouch 2.

Flashcard verkoop in Nederland illegaal

Nieuws over de NDS en Wii scene wordt hier geplaatst.

Moderators: Beheerders, Nieuwsposters

Flashcard verkoop in Nederland illegaal

Berichtdoor MarioWaza » wo 21 jul 2010, 14:01

=> Bron
=> Uitspraak
=> Opname radiouitzending

Afbeelding

De rechtbank van Den Haag heeft vandaag in een uitspraak bepaald dat de verkoop van flashkaarten in Nederland niet toegestaan is.

Eerder dit jaar spande Nintendo een procedure aan tegen een aantal webwinkels die onder andere flashkaarten (zoals de R4) en modchips (zoals de Wiikey) verkochtten. Ook het inbouwen van de modchips werd illegaal verklaard.

Nintendo is momenteel bezig met verschillende rechtzaken over de hele wereld om de verkoop van flashkaarten in te perken. De markt voor DS-games in het bijzonder lijdt aan softwarepiraterij. De markt voor DS-games zal door dit vonnis niet bijzonder beïnvloed worden, maar de kans is groot dat de 3DS minder geplaagd wordt door piraterij.
Laatst bijgewerkt door MarioWaza op wo 21 jul 2010, 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
MarioWaza

Re: Flashcard verkoop in Nederland illegaal

Berichtdoor MarioWaza » wo 21 jul 2010, 14:18

Jongens ik ben zwaar niet in de stemming, mijn bedrijfje gaat naar de klote, kan een van de nieuwsposters het bericht wat uitbreiden?
Afbeelding
MarioWaza

Berichtdoor Kevin-kirby » wo 21 jul 2010, 14:20

Ik heb het gehoord op de radio,
Die gast zei dat de rechter in den haag het verboden maakte omdat anders nintendo geen omzet maakte voor spelletjes te verkopen.
Afbeelding
Sig Made By Locotes
Venlonaren Do it Better!
Keep a Smile - HtheB
Niets te doen? Join dan #Wii-DS
[13:59] <Remy|GM> Ja ik ben turk
Kevin-kirby

Berichtdoor adr990 » wo 21 jul 2010, 14:43

Ik had het inderdaad ook net gelezen:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/games/ ... l?sn=games
En op de chat gepost.

Naar hoor, niet dat we ze ondanks niet kunnen bemachtigen.
Dan maar alleen flashkaarten voor de mensen die weten dat er beteren kaarten zijn dan R4, daar bedoel ik mee mensen die geen 20 euro + betalen voor flashkaarten en gewoon van DX haalden (Nu TempShop.net).
Want die liggen namelijk niet eens in Europa.
Afbeelding
adr990

Berichtdoor MarioWaza » wo 21 jul 2010, 14:51

importeren mag ook niet meer
Afbeelding
MarioWaza

Berichtdoor adr990 » wo 21 jul 2010, 14:56

Hoe kunnen ze dat detecteren?

Ieder binnen komend pakketje met Flashkaart of R4 er op open maken?
Naast dat mensen bij de TNT vast wel begrip hebben voor Flashkaarten en R4's, want het zijn immers ook mensen. :)
Afbeelding
adr990

Berichtdoor Stephan » wo 21 jul 2010, 14:58

Nintendo zal nu verzoeken aan de Douane om op te treden tegen Import.

Volgens het vonnis hebben ze dat ook al gedaan:
6.3. beveelt gedaagden sub 2, 8 en 9 binnen veertien (14) dagen na betekening van dit vonnis de zending met Airwaybillnummer [nummer] en de flashcards met toebehoren en verpakkingsmateriaal die zich bevinden in de zending met Shipment ID-/trackingnummer [nummer] en/of [nummer] ter vernietiging af te staan aan Nintendo of een door deze nader aan te wijzen derde, met uitzondering van één monster per verschillend product dat als monster wordt afgestaan aan Nintendo;

Overigens is het vonnis, mooi in tekst, te vinden op rechtspraak.nl (zoals alle vonissen):
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BN1963
gewoon op LJ-nummer :)

Maar goed, dit suckt dus echt heel erg. Laatst goed nieuws met Brein, nu slecht nieuws met Nintendo.

Hoe kunnen ze dat detecteren?

Ieder binnen komend pakketje met Flashkaart of R4 er op open maken?
Naast dat mensen bij de TNT vast wel begrip hebben voor Flashkaarten en R4's, want het zijn immers ook mensen. :)

Alle pakjes gaan door een scanner, en ook de afzenders zullen snel op een zwarte lijst staan. Verder is het niet TNT die het open maakt, maar de Douane. Dat schijnen ook mensen te zijn, maar die zijn minder lief voor je.
Stephan

Berichtdoor Battie » wo 21 jul 2010, 15:07

Pakketje in Belgie laten aankomen en vervolgens met een busje vol kaartjes de grens over rijden...
Maarja dan word het wel erg crimineel
nn pik?
Battie

Berichtdoor adr990 » wo 21 jul 2010, 15:19

Ok.. nu moeten we dus van die PCB boards kopen en zo'n flashkaart BIOS or whatever er op flashen, firmware er volgens op douwen.
En in die (3)DS(i) douwen.

Kost wat meer (eenmalig), maar ook zo kun je wel een bedrijfje starten. :p
Afbeelding
adr990

Berichtdoor Stephan » wo 21 jul 2010, 15:32

Een van de gedaagden verkocht legaal spul. Interessant om uit te vinden wat dat is. Wellicht een kaartje waar GEEN spellen op gespeeld kunnen worden. Dan moet er voor dat kaartje iets gemaakt worden waardoor er WEL spellen op gespeeld kunnen worden.

In Belgie zijn de kaartjes trouwens al altijd illegaal. Vandaar dat Nederlandse shops aan Belgie verkochten.

Mijn tip, kijk eens naar Frankrijk en Spanje. Zodra iets binnen de EU is wordt het amper nog gecontroleerd. Zo kun je vuurwapens en handgranaten met pakjes de grens over laten gaan tussen NL en BE.
Stephan

Berichtdoor Battie » wo 21 jul 2010, 15:45

Stephan schreef: Zodra iets binnen de EU is wordt het amper nog gecontroleerd. Zo kun je vuurwapens en handgranaten met pakjes de grens over laten gaan tussen NL en BE.

ervaringen?
nn pik?
Battie

Berichtdoor ndssstorm2010 » wo 21 jul 2010, 15:46

Hallo,

Nu gaan de omzetten van Nintendo flink omhoog.
Iedereen nu naar de winkel en spelletjes kopen voor de DS en DSI, of toch niet.
Ik in ieder geval niet, heb pas mijn DSI verkocht met kaartje, was er helemaal klaar mee.
Komt echt niks meer uit.
En nu zullen de prijzen ook wel gaan stijgen van de spelletjes.
Ik hou het nu maar bij de PS3, koop daar alleen maar 2de hands spellen op.

Groetjes J@n
ndssstorm2010

Berichtdoor Joost » wo 21 jul 2010, 15:48

Battie schreef:
Stephan schreef: Zodra iets binnen de EU is wordt het amper nog gecontroleerd. Zo kun je vuurwapens en handgranaten met pakjes de grens over laten gaan tussen NL en BE.

ervaringen?

Alberto negerman...
Hallo!
Joost

Berichtdoor Stephan » wo 21 jul 2010, 15:51

Alberto negerman...

Inderdaad. Volgens mij was dat op SBS6, de meest sensatie geile zender van Nederland voor alle ongeschoolden... Soms zap je er per ongeluk langs.

adr990 schreef:Ok.. nu moeten we dus van die PCB boards kopen en zo'n flashkaart BIOS or whatever er op flashen, firmware er volgens op douwen.
En in die (3)DS(i) douwen.

Kost wat meer (eenmalig), maar ook zo kun je wel een bedrijfje starten. :p

DE oplossing is om iets te vinden zodat je een DSI kunt flashen om vanaf het eigen SD slot spellen te laden. Dat zou pas een winst zijn... maar ja, daar kun je als Chinees niets aan verdienen.

Overigens is het dezelfde rechter die eerder FTD verbood om de naam 'Komt een vrouw bij de dokter' op te nemen. Hopelijk hebben de webshops tijd en geld om in hoger beroep te gaan, want volgens de parlementaire geschiedenis van art. 32a Aw moet art. 32 Aw worden toegepast zodra het een computer betreft en hoeft er niet gekeken te worden naar het karakter zoals nu gedaan is.
Stephan

Berichtdoor rsfury » wo 21 jul 2010, 16:44

Even voor de duidelijkheid, Het is toch niet verboden om een flashkaart te hebben? Want ik lees nu ineens comments van mensen die het "voorlopig maar bij hun andere consoles houden". Wij zitten goed, de aankomende DS eigenaren zullen met moeite een kaartje kunnen bemachtigen (om vervolgens te horen dat ze een AK2i moeten kopen i.p.v. een R4i UltraGoldSuper2.0i). We zitten tegen het einde van deze generatie aan, 3DS gaat de DS net zo hard vermoorden als de DS met de Gameboy heeft gedaan. Als deze uitspraak 2 jaar geleden was gedaan, was het een heel ander probleem geweest.

Geldt dit ook voor de iPlayer?
Afbeelding
rsfury

Volgende

Keer terug naar Scene Nieuws