Topic: Rate de film

Laat weten welke film je laatst hebt gezien en geef een rating van 1 tot 5, je mag er iets bij zeggen.

---

The Wicker Man (1973), meerdere keren gezien: 5/5
The Wicker Man (2006), meerdere keren gezien: 2/5

Mocht je een Wicker Man gaan kijken, ga voor het origineel.

Total Recall (1990), meerdere keren gezien: 5/5

Zelfde als Wicker, het origineel is beter.

Scarface (1983), meerdere keren gezien: 4/5

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

Re: Rate de film

Heb laatst Ghost in the Shell gezien, vond em niet zo sterk als men voor deed doen. 3/5

Remco32 wrote:

Heb laatst Ghost in the Shell gezien, vond em niet zo sterk als men voor deed doen. 3/5

Is er wel een beetje fatsoenlijk doorheen te komen?

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

Kenney wrote:
Remco32 wrote:

Is er wel een beetje fatsoenlijk doorheen te komen?

Dat wel. Tis net of je een special episode van een serie kijkt. Zal wel komen omdat het gebasseerd is op een manga reeks.

Accepted (2006)
Een keer of 3 gezien nu, steeds met andere mensen, en vind er altijd wel weer iets leuks in. ★★★★☆

The Rewrite (2014)
Vreselijk. Bijna niet doorheen kunnen komen. Teveel clichés, en dat als je de standaard Hugh Grant/RomCom dingen niet meetelt. ★☆☆☆☆

6 (edited by Wouter 2015-07-07 21:35:50)

Ex Machina (2015)
Leuk idee voor een film maar ergerde me de halve film door het scifi geneuzel over technologie die niet bestaat. Voorspelbaar einde maar goede cinematografie.
3/5

John Wick (2015)
Keanu Reeves klapt een paar dozijn russen in elkaar. De film was gemaakt omdat een schrijver van vechtscenes zijn eigen film wilde maken. Hij had alleen maar coole ideen voor vechtscenes en screef hierna pas een verhaal omheen. Leuke actiefilm maar niet heel bijzonder
3/5

Mad Max: Fury Road (2015)
Een twee uur durende actiescene in een dystopische wereld. Aanrader om beetje dronken/stoned te worden en dan naar de bios te gaan. Heerlijk dat er geen pretenties over het feit dat het verhaal niks voorsteld en de actie hard aankomt.
4/5

7 (edited by Wouter 2015-07-13 23:39:51)

Blade Runner (1982)
Ging op mijn verjaardag naar The Final Cut (eerste versie waar regisseur Ridley Scott complete controle over de film had) in de bioscoop. Scifi klassieker.
4/5

Point Break (1991)
Okee deze film slaat helemaal nergens op. De logica van het plot slaat nergens op, Keanu reeves kan niet acteren in deze film, holy shit. Fast en Furious kopieerde deze film en plakte autos ipv surfen in het script.
2/5

Kingsman: The Secret Service (2015)
Soort van hele late parodie op James Bond. Blijkbaar gebaseerd op een strip en zo voelt het ook: het verhaal is veel te lang en in twee uur gepropt. Cinematografie en actie was okee maar karakters/verhaal konden me niet boeien.
2/5

Interstellar (2014)
Wow okee dit was goed. Ik zou het een perfecte film vinden als dat gebeuren met die boeken op het einde niet in de film zat. Zeker de moeite waard.
4/5

8 (edited by Rickert 2015-07-13 21:49:47)

Jeroens wrote:

<phlunk> Laatst was ik met mijn pa Twilight mee aan het kijken met mijn zusje. 9/10

Die kan gelijk in het irc quote topiek.

nomen est hare, nihil scio

Nineteen-eighty four (http://www.imdb.com/title/tt0087803/) gezien, na het boek gelezen te hebben. Jammer dat er een handjevol dingen niet accuraat waren, of zelfs helemaal genegeerd werden (doublethink). Wel blij dat het merendeel van de film trouw was aan het boek.
4/5

Locke (2013)
Tom Hardy zit alleen in een auto en belt met mensen. Intressant concept en goed uitgevoerd maar had toch het gevoel dat het einde wat mistte.
3/5

This is the End (2013)
Onzin comedy waar het script niet echt belangrijk was maar het gelul tussen de acteurs voor de lol zorgde. een 3/5 voor de rest van de film maar dat fucking einde maakt de film een
4/5

21 Jump street (2012)
Standaard hollywood comedy
3/5

22 Jump street (2014)
Totale bullshit, soort satire van zichzelf en het genre. Heerlijk
4/5

The Matrix (1999)
Deeltje één. Goed verhaal, beetje rare effecten en vervolgen konden me niet boeien.
4/5

Die Hard 2
Niet zo leuk als deel 1 en niet zo belachelijk als andere delen maar nog steeds goed weg te kijken.
3/5

Enron: the Smartest Guys in the Room (2005)
Docu over Enron, een miljardenbedrijf wat instortte en hoe dit gebeurde. Intressant en goed in elkaar gezet.
4/5

From Dusk Till Dawn (1996)
Okee hier komt het hele idee van de Titty Twister op lowlands vandaan. Eerste helft is fantastisch, tweede helft bizar. Niks over inlezen als je deze film wil gaan kijken, tarantino heeft aan het script gewerkt en zit in de film.
4/5

El Mariachi (1992)
Budget van minder dan 10000 dollar maar zit goed in elkaar. Simpel plotje, eerste film van Rodriguez.
3/5

Desperado (1995)
Deeltje twee van de serie maar dan in het engels en met duurdere acteurs. Kon me niet echt boeien.
2/5