Topic: Voice chat via LAN?

Laat ik eens een gaming related (-ish) topic maken.

Soms speel ik wel eens een multiplayer game, en meestal binnenshuis. Vaak is het handig om met andere spelers te kunnen praten. Vandaar de vraag: is er een goede P2P voice chat die te gebruiken is via LAN?

Natuurlijk kan ik een Ventrillo/TeamSpeak server opzetten, maar het liefst heb ik iets dat direct P2P is zonder server overhead.

2 (edited by Maikel 2015-07-09 10:54:21)

Re: Voice chat via LAN?

Deze is niet P2P, maar je kunt Mumble overwegen. Deze is specifiek bedoeld voor het scenario wat je omschrijft. Je hebt wel een server nodig, maar de overhead daarvan is minimaal - zowel de CPU als het netwerk worden minimaal belast (wiki.mumble.info/wiki/FAQ#What_sort_of_bandwidth_will_I_need_for_the_server.3F).

Je kent geen gaming community die zijn eigen ventrilo of TS3 server heeft waar je gebruik van kunt maken?
Lijkt me de makkelijkste oplossing.

nomen est hare, nihil scio

Maikel wrote:

Deze is niet P2P, maar je kunt Mumble overwegen. Deze is specifiek bedoeld voor het scenario wat je omschrijft.

Ik ken Mumble, we raden hem aan op PRISM-Break.org, maar vereist hoe dan ook nog server software.

Rickert wrote:

Je kent geen gaming community die zijn eigen ventrilo of TS3 server heeft waar je gebruik van kunt maken?

Jawel. En ik kan ook zelf wel een opzetten binnen het netwerk. Maar een directe P2P oplossing was hoe dan ook makkelijker geweest dan iets dat over een server loopt.

Ik vind het ergens wel een beetje maf als dit niet zou bestaan…

Verbindt Skype niet p2p? Alles wordt natuurlijk wel direct gedeeld met de NSA, maar het is geloof ik p2p.

Skype gaat standaard via Microsoft servers, alleen maar zonde als je je al op 1 lokaal netwerk verbind dat veel sneller zou zijn.

http://peerium.com/peerium-releases.html Peerium klinkt als wat je zoekt
Er is ook nog Squiggle een chat applicatie met voice chat functie:
https://squiggle.codeplex.com/

nomen est hare, nihil scio

Squiggle is helaas Windows-only, maar Peerium ziet er wel goed uit en zal ik eens naar kijken!

Remco32 wrote:

Verbindt Skype niet p2p? Alles wordt natuurlijk wel direct gedeeld met de NSA, maar het is geloof ik p2p.

Vroeger, in een ver verleden, was Skype écht peer-to-peer. Tegenwoordig wordt die technologie ongetwijfeld nog gebruikt, maar er is nu wel een server aan te pas gekomen. Ongetwijfeld om onze vrienden van de NSA een backdoor te geven zodat ze al die terroristen en pedofielen die zitten te voice chatten een bezoekje kunnen brengen smile