Topic: Voxus

Hoi, ben momenteel bezig met een voxel game.

http://i.imgur.com/WiGx0Z0.png

FAQ

1. Het lijkt op Minecraft
Klopt.

2. Wat kost 't dan
Niks.

3. Op welke computers kan ik 't spelen dan
PC, Mac, Linux (Steam). Daarna kijk ik wel verder.

4. Maar wat is 't verschil precies tussen dit en Minecraft
Meer nadruk op survival, betere tools voor creative (vergelijkbaar met World Edit) en RPG elementen.

5. Waarin wordt 't geschreven dan
C# in Unity, gebruik makend van Voxelmetric.

6. Haat dit spel mods?
Neen.

7. Wanneer mag ik spelen
Rond de herfst volgt een pre-alpha/beta.

8. Mag ik ideetje droppen
Ja.

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

Re: Voxus

Jeroens wrote:

kenney je moet van die groene monstens hebben en die zichzelf opblazen als ze in je buurt komen zodat je altijd bang bent dat ze één van je bouwwerken verwoesten

Probeer natuurlijk alles uit de weg te gaan dat Minecraft-related is. Enkel sommige dingen zijn gewoon goed in Minecraft en dat is het flauwekul om het anders te doen puur omdat het anders moet.

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

Re: Voxus

Dag/nacht cyclus versie 1

http://i.imgur.com/7CqGuGn.gifv

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

4 (edited by Berend 2015-06-23 09:27:39)

Re: Voxus

Wordt et open-source? (Edit: 1 Google leverde me het resultaat. Top ome ken! big_smile)

Re: Voxus

Berend wrote:

Wordt et open-source? (Edit: 1 Google leverde me het resultaat. Top ome ken! big_smile)

Gedeeltelijk, eerst zou het 100% open source worden maar omdat ik onlangs ben overgestapt op Unity kan ie niet 100% open source - simpelweg omdat Unity niet open source is hmm

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

Re: Voxus

Ziet der gaaf uit zeg.
Idee:
Een soort van tower defence/ waves defence is wel vet.
Iedere avond of om de avond. Dat waves van monstertjes om je heen spawnen en proberen je te vermoorden.

Nog een idee:
Minecraft is best wel lief.
Als je deze game nu redelijk cru maakt. Vijanden zijn zombies die je met een zaag te lijf gaat.
Healen door van je fallen teammates te drinken. etc.

Re: Voxus

Hier mijn plannetje voor de enemies:

The main enemy (zoals Minecraft de Creeper heeft) zijn 'Tars', zijn monsters gemaakt van teer die 's nachts je shizzle komen aanvallen. Ze spawnen uit tar pools maar ook gewoon uit de grond. Er zijn verschillende soorten tars met elk z'n eigen krachten, zoals vliegende/kruipende/rennende etc. Tars nemen ook vriendelijke mobs over, zoals schapen.

http://puu.sh/izzL1/2632777c40.png

Muren bouw je door een wooden framework te maken, en daar planken op, daarna kan je nog verder verstevigen met meer planken of metal sheets. Je kan ook met andere materialen een framework bouwen zoals metaal of titanium.

Monsters slopen deze blokken. Als ze aanvallen slopen ze dus per laag, eerst de metal sheets bijvoorbeeld, daarna het hout, daarna het framework en dan is het blokje pas kapot.

http://i.imgur.com/gkXBeQD.png

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

Re: Voxus

Jeroens wrote:

Maak ook ff redstone shit. Dat was het leukste van Minecraft, dat je allemaal interactieve shizzle kon maken.

Yup staat ook op planning.

Overigens, over de game modes:

Survival: Normaal
Creative: Oneindig aantal blokjes plus advanced tools om snel mee te bouwen.
Mission: Speel een map van een ander met ingestelde regels (zoals het niet kunnen slopen van blokjes e.d.).
Atom: Op de 7e dag ontploft een atoombom waarna je niet meer boven de grond kan komen.
Skyblock: Zoals bekend in Minecraft.
Defend: 's nachts komen waves aan enemies, elke nacht een stukje meer/sterker. (dank, Bas)

Jeroens wrote:

En maak het zo dat blokken kunnen ronddraaien. Dat je bijv een werkende molen kan maken.

Moet ik even zien of dat mogelijk is, zal wat aanpassingen aan de engine vereisen.

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

Re: Voxus

Jeroens wrote:
Kenney wrote:

Defend: 's nachts komen waves aan enemies, elke nacht een stukje meer/sterker. (dank, Bas)

In 2015 zeggen we shoutout ipv dank

Oh we zeggen nu juist dank.
www.niceme.me

Re: Voxus

Ziet er goed uit. Goed bezig, Kenneth.

nomen est hare, nihil scio

Re: Voxus

Heb verder gewerkt aan de dag/nacht cyclus, deze beelden zijn in-game. De focal blur is een optioneel effect, nja, bijna alles is een optioneel effect maar snap dat mensen die focal blur gewoon echt niet willen.

http://i.imgur.com/oMY53a0.png

http://i.imgur.com/QwyR1i3.png

http://i.imgur.com/s44PvuY.png

http://i.imgur.com/DVHrOd8.png

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

Re: Voxus

Jeroens wrote:

Kenney maak een beter/goed/duidelijk systeem voor farming  e.d.

De game zal seizoenen kennen, iets daarmee doen? Elke X dagen veranderd het seizoen.
Beasts and Bumpkins (ouwe game) moest je altijd in de lente je zaadjes planten, in de herfst moest je het afdoen want in de winter vroor het stuk.

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

Re: Voxus

Krijgen we nu een Voxus server waar we piemels in kunnen bouwen?

Re: Voxus

Jeaust wrote:

Krijgen we nu een Voxus server waar we piemels in kunnen bouwen?

Zit niet eens multiplayer in, kan nog wel een paar maanden duren.

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

Re: Voxus

Maar kun je al wel penissen bouwen?

Re: Voxus

Remco32 wrote:

Maar kun je al wel penissen bouwen?

Je kan nog geen enkel blokje bouwen, enkel slopen. Je zou dus wel een penis uit een berg kunnen hakken.

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

17 (edited by Nathan 2015-07-27 02:55:26)

Re: Voxus

Ik zag die vierkante zon en toen dacht ik, dat zou een mooi transportmiddel zijn. Bijvoorbeeld dat je door een deurtje in de zon of maan kunt komen ergens en dat je dan in een soort 'Nether' komt, maar dan juist het tegenovergestelde, dus in de wolken bijvoorbeeld. Daar heb je dan sterkere vijanden, dus meer risico, maar ook meer zeldzame items.